ZAJĘCIA ŚWIETLICOWE PAŹDZIERNIK 2020

Dnia 26 października rozmawiano z dziećmi o emocjach, które nam towarzyszą na co dzień. Odtworzyliśmy sceny dramowe- doskonaliliśmy umiejętność rozpoznawania i opanowania emocji. Na koniec zabawy, każdy miał za zadanie narysować, jak się czuje w danym momencie.

Sąsiadeczko wiewióreczko,
co masz oczka czarne
nie bójże się, pokaż w lesie
gdzie masz swoją spiżarnię.

Dzieci wykonały wyklejankę – wiewiórkę, która była powodem do  rozmowy na temat:

“Co robią zwierzęta jesienią?” Dzieci miały wspaniałą zabawę tworząc swoje dzieła.

 

Zajęcia prowadziła mgr Matylda Szojda

 

W dniu 27.10.2020 r. odbyły się zajęcia plastyczne w świetlicy z wykorzystaniem jesiennych skarbów – głównie żołędzi i kasztanów. Dzieci z wielkim zaangażowaniem tworzyły przeróżne kompozycje jesienne. Zajęcia te należały do zajęć, które uczniowie bardzo lubią, które pomagają uczyć współpracy i  kreatywności. Uczniowie uznali je za ciekawe, a nauczyciele cieszyli się, że zajęcia   doskonalą  motorykę małą i logiczne myślenie.

zajęcia prowadziła mgr Anna Dolina

 

W dniach od 19 do 27 października w  świetlicy szkolnej odbywały  się zajęcia dotyczące Ogólnopolskiego Projektu “Świetliczaki na tropie ” –   moduł  IV “Świetliczaki są Eko”.

W zeszłym tygodniu dzieci oglądały krótką bajkę proedukacyjną i proekologiczną

na temat recyklingu i segregowania śmieci. Następnie omawialiśmy zdobyte wiadomości  kolejnych zajęć świetlicowych w różnych grupach klasach 1, 2 i 3. Treści były również przydatne w kontekście kodowania informacji- kolory kubłów do segregacji śmieci, logo symbol kuli ziemskiej. Później  dzieci rysowały , wykonały plakat o tematyce ekologicznej.

zajęcia prowadziła mgr Grażyna Syrakowska

Dnia 20 października dla klas trzecich  oraz 21 października dla klas pierwszych c i b odbyły się zajęcia dotyczące recyklingu i sposobu segregowania śmieci. Na zajęciach dzieci oglądały bajkę edukacyjną -proekologiczną przedstawiającą zagadnienia recyklingu,  poznały sposoby segregacji odpadów. Nabyte wiadomości zostały następnie utrwalone poprzez pogadankę i film edukacyjny “39 pomysłów na wystrój wnętrz – recykling zabawek, puszek i innych przedmiotów”. Zajęcia były wstępem do przygotowania plakatu na temat ekologicznej segregacji śmieci i ich recyklingu.

Zajęcia prowadziła  mgr Grażyna Syrakowska

 

W  20 października w świetlicy szkolnej rozmawialiśmy o  barwach ,jakie mają liście jesienią. Dzieci nazywały kolory.
Co się stanie, kiedy spróbujemy odwzorować fakturę i jak to zrobić? Nauczyciel zaprezentował uczniom technikę frotażu. Frotaż powstaje poprzez pocieranie płasko położoną pastelą lub kredką świecową powierzchni papieru, pod którym znajduje się przedmiot z wypukłościami. Dzieci oglądały   próbki prac plastycznych powstałych w ten sposób.
Przyszedł czas na inicjatywę uczniów – wykonanie pracy plastycznej nt. jesiennych liści. Uczniowie  pocierali kredkami/pastelami kartki papieru, pod którymi umieszczone były  liście ułożone żyłkowaniem do góry. Dzieci wybierały sobie liście, podkładały je pod kartki i próbowały odwzorować liść i jego krawędzie wykorzystując jesienne barwy pasteli lub kredek świecowych.  Uczniowie  tworzyli  dowolną kompozycję z liści, zabudowując wzorami całą kartkę. To była przyjemna i dająca satysfakcję praca!

Prowadząca zajęcia: mgr Matylda Szojda

 

 

Publiczne Przedszkole w Rybarzowicach - GALERIE

Na dzisiejszych zajęciach – 20 października rozmawialiśmy o kolorach jesieni, rozwiązywaliśmy przeróżne zagadki i krzyżówki związane z tematyką jesienną. Na zakończenie dzieci wykonały piękną biżuterię dla Pani Jesieni korzystając z czerwonych owoców jarzębiny, zabawa była wspaniała. 

Zajęcia prowadziła mgr Anna Dolina

 

 

Dnia 19 października w świetlicy szkolnej odbyły się zajęcia dotyczące bezpieczeństwa w budynkach użyteczności publicznej oraz dróg ewakuacji. Dzieci utrwaliły pojęcie piktogramu jako znaku międzynarodowego wraz z zakodowaną w nim treścią pozawerbalną. Uczniowie zwiedzali również część budynku przyległą do pomieszczeń świetlicy dolnej obserwując znajdujące się  w budynku piktogramy dotyczące dróg ewakuacji i dróg ppoż. Zajęcia miały formę pogadanki,  uczniowie także zobaczyli kreskówkę “Znaki ewakuacyjne  “, a następnie w celu utrwalenia  wiadomości sami rysowali   znane im piktogramy dróg ewakuacji.

Zajęcia prowadziła  mgr Grażyna Syrakowska

 

W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania uczniowie mieli do wyboru 2 warianty kodowania. Pierwszy oparty był o typowe dyktando graficzne z rudą wiewiórką, a zadaniem dzieci było odkodowanie zaszyfrowanego obrazka. Z kolei drugi polegał na zgromadzeniu wszystkich jesiennych symboli, które zostały umieszczone na kartach do kodowania, a zadaniem dzieci było łamanie szyfrów, tzn. ułożenie obrazków według wyznaczonego kierunku. Uczniowie przy tych zabawach doskonalili percepcję wzrokową, wyobraźnię, spostrzegawczość, logiczne myślenie, koncentrację, a przy okazji budzili w sobie kreatywność, pomysłowość oraz uczyli się cierpliwości.

Prowadząca zajęcia: mgr Anna Dolina

 

 

                 

 

Podczas dzisiejszych zajęć plastycznych dzieci wspólnie tworzyły niepowtarzalne kolorowe sówki za pomocą tekturowych talerzyków, kredek, farbek plakatowych, płatków kosmetycznych oraz gotowych elementów. Powstałe prace były bardzo kolorowe i jedyne w swoim rodzaju. Dostarczyły wszystkim wiele radości, czego dowodem są wykonane zdjęcia.

Prowadząca zajęcia: mgr Anna Dolina

 

 

 

 

 

 

 

            

ZAJĘCIA Z OKAZJI EUROPEJSKIEGO TYGODNIA KODOWANIA – 13.10.2020r.

 Zajęcia dotyczące piktogramów w szerokim zastosowaniu. Omawiane były piktogramy ewakuacji, znaków drogowych, kręgów w zbożu do niewerbalnego przekazywania treści za pomocą obrazków, gestów, barw i dźwięków. Zadaniem dzieci było zakodować informację dotyczące poziomu hałasu poprzez sygnalizację poziomu hałasu. Do kodowania informacji został użyty również przekaz ukrytych w utworach treści pozamuzycznych w elementach muzyki dzieł Modesta Musorgskiego Taniec kurcząt w skorupkach i Noc Świętojańska na Łysej Górze. Celem zajęć było rozwijanie zdolności, wrażliwości, wyobraźni i twórczego myślenia. Rozwijanie sprawności manualnej i percepcyjnej. Postrzeganie elementów środowiska technicznego jako dobro materialne stworzone przez człowieka. Rozwój wyobraźni i ekspresji twórczej. Uczeń interpretuje zjawiska związane z kulturą muzyczną, słucha muzyki, rozpoznaje, rozróżnia i omawia jej cechy, przedstawia własny stosunek do słuchanego i wykonywanego repertuaru, jest świadomym odbiorcą sztuki.  Zainteresowanie uczniów różnymi formami kontaktu z muzyką; niewerbalnego przekazywania treści.

Prowadząca zajęcia: mgr Grażyna Syrakowska

Zabawy w kodowanie w przyjazny sposób wprowadzają dzieci w świat dedukcji, oswajają z nowymi pojęciami i uczą wykonywania zadania zgodnie z instrukcją. Uczniowie klas drugich poznawali dziś kod matematyczny ,który polega na zamianie liter na cyfry oraz kod smsowy – wykorzystywany w telefonach komórkowych starszej generacji. Wspólnie próbowaliśmy odczytać zaszyfrowane wyrazy  i zdania.

Prowadząca zajęcia: mgr Iwona Sikora

ZAJĘCIA Z OKAZJI EUROPEJSKIEGO TYGODNIA   KODOWANIA – 12.10.2020r.

Kodowanie -rysowanie (zakodowane nazwy zwierzątek kojarzących się z jesienią). Na kartach znajdują się tabele oraz współrzędne określające kolor poszczególnych pól. Dziecko ma za zadanie uzupełnić tabele, kolorując wskazane kratki we właściwym kolorze.

To była super zabawa!

Prowadząca zajęcia: mgr Matylda Szojda

Zajęcia plastyczne Kolczasty jeżyk – zdobienie konturu jeżyka za pomocą drewnianych widelczyków   i farbek plakatowych.

 

 

  Publiczne Przedszkole w Rybarzowicach - GALERIE

 Kasztanowe ludziki to chyba najstarsza i najbardziej popularna jesienna zabawa dla dzieci, którą na pewno każdy dorosły pamięta    z własnego dzieciństwa. Można bawić się  na wiele sposobów, tworzyć nie tylko ludziki, ale  i zwierzątka oraz stworki, nie tylko     z kasztanów, ale  i z łupin, nie tylko przy pomocy drewnianych patyczków.
To nie tylko świetna twórcza zabawa, ale również doskonałe ćwiczenie na poprawę sprawności motorycznej rączek.

 

 

 

      

 

“Świetliczaki na tropie”- jak wyobrażam sobie Pałac Kultury i Nauki w Warszawie?

 

Rozmów o bezpieczeństwie nigdy nie za wiele. Wraz z bohaterami książki “Bezpiecznie przez cały rok “- Wiewiórą, Kasią i Radkiem przypominamy zasady właściwego oraz bezpiecznego zachowania się w codziennych sytuacjach.

 

Gdy wiatr goni kolorowe liście, nikt nie wie, że to Jesienne Baletnice tańczą niezwykły taniec babiego lata.
Zabawa polegała na przyklejeniu kolorowych liści baletnic tak, by powstały piękne jesienne suknie. Po uśmiechach wszystkich widać, że ta zabawa sprawiła dzieciom frajdę.

 

 

Jesień to magiczny i pełen kolorów czas, natura zmienia się dynamicznie i inspiruje do tworzenia barwnych prac plastycznych. Tym razem uczniowie wykonali jesienne drzewo, technika dowolna. Przy wykonywaniu prac towarzyszyła spokojna muzyka, m.in.  Jesień Vivaldiego .

♣   ♣  ♣  ♣   ♣    ♣   ♣   ♣   ♣   ♣    ♣    ♣    ♣     ♣     ♣     ♣    ♣    ♣     ♣   ♣   ♣   ♣    ♣    ♣    ♣   ♣    ♣   ♣    ♣  


30 września obchodziliśmy w naszej świetlicy Dzień Chłopaka!

Były życzenia od pań i koleżanek oraz kolorowe ,okolicznościowe kotyliony ( wszystko przepisowo zdezynfekowane!)

To był radosny dzień!

 

 

 

Jednym z głównych celów działalności świetlicy jest tworzenie odpowiednich warunków do nauki własnej oraz niesienie pomocy uczniom w nauce, zwłaszcza w czasie odrabiania zadań domowych. Poniżej zdjęcia z odrabiania zadań domowych przez uczniów klas drugich.

 

 

 

 

 

 

 

Dzisiaj uczeń  klasy siódmej czytał  młodszym kolegom i koleżankom w świetlicy  książkę  “Walizka Pana Hanumana” . Później w celu sprawdzenia umiejętności zrozumienia tekstu uczniowie uczestniczyli w  zabawach związanych z zapamiętywaniem, były liczne zagadki i  quizy.

Dziś wizyta w salonie fryzjerskim! Kto nie chciałby nowej, pięknej, jesiennej stylizacji? Zaproszenie uczniów do kreatywnej zabawy…. Przed Wami nasza jesienna praca plastyczna!
Wykonanie: wycięcie głowy z papieru kolorowego , użycie liścia jako stempla do wykonania fryzury, farby w kolorach jesiennych.